Huskeseddel til brylluppet/festen

  • Lav et budget og gør jeres overvejelser – need to have, nice to have?
  • Lav en gæsteliste.
  • Bestil festlokalet
  • Bestil kirken
  • Send “save the date” kort ud så I sikrer, at alle gæster kan komme.


12-18 måneder før

Søg inspiration for stilen til jeres bryllup; hvordan skal lokalet udsmykkes, hvilke blomster ønsker I, hvordan skal invitationer se ud mv.

Book følgende:

  • Maden
  • Serveringspersonale
  • Musik – skal der være special musik i kirken, til receptionen, dinnermusik under middagen og band eller DJ efter midnat?
  • Book en fotograf. De bedste fotografer bliver booket først, så I kan lige så godt komme i gang.


9-12 måneder før

  • Køb brudekjole
  • Bestil bryllupskagen
  • Bestil brudekørsel
  • Bestil bartendere
  • Bestil natmad
  • Bestil frisør / makeupartist
  • Udvælg forlover, toastmaster og gavekoordinator.


3-6 måneder før

  • Send invitationer ud
  • Tjek op på overnattende gæster – har I det antal værelser, som I har behov for?
  • Indkøb pynten til jeres bryllup
  • Bestil blomster
  • Indkøb drikkevarer
  • Køb ringene
  • Køb gommens tøj
  • Tidligst 4 måneder før skal I udfylde ægteskabserklæring ved kommunen, for at få prøvelsesattest


30 dage før

  • Møde med præsten – husk at tjekke op på blomster i kirken, hvem sørger for det?
  • Lav bordplan
  • Udform bordkort


14 dage før

  • Skriv en køreplan til køkkenet/serveringspersonalet
  • Tjek op på overnattende gæster
  • Planlæg hvem der hjælper med oprydningen dagen derpå, samt hvordan alle gaverne fragtes hjem.
  • Tjek op på aftaler, husk at give diverse leverandører den præcise adresse og vær opmærksom på, der ikke kan afleveres noget som helst før jeres lejemål starter kl 15.


 7 dage før

  • Fold servietter

På selve dagen skal I kun nyde og opleve samt svare på evt. spørgsmål – LAD VÆRE MED AT GIVE JER SELV OPGAVER DENNE DAG !!!!

Og glæd jer!


Efter brylluppet

  • Send takkekort
  • Søg om navneændring – det er gratis op til 3 måneder efter vielsen